Mašinka byla sice do Nitry odvezena z Mladějova relativně v celku, na pomníku v Bratislavě se však ocitla se zásahy, které do budoucna poněkud znesnadnily další opravy do provozního stavu. Jedním z těchto zásahů byly zcela nefunkční repliky válců namísto těch původních.
Proto došlo v roce 2019 k započetí práce na pístnicích. Částečně se jedná o repasi dílů, které zajistili přátelé z MSST v Žamberku, částečně bylo nutné přiklonit se k novovýrobě. S obráběním pístnic a odvodňovacích ventilů pomohla firma SOZOL Servis ze Štětí. Kompletaci a repasi dílů jsem provedl ve své dílně u Kralup nad Vlt. Čištění bloků válců, vzhledem ke komplikované dopravě, zajistil Michal Bednář přímo v MSST. Bude následovat výroba nasávacích záklopek a upevňovacích šroubů, do kterých se pustil náš skvělý mistr pan Tomáš Pénzes.

